Vers: Szeletek


 

Szeletek


És ennyi.
Eltűnt minden, ami volt.
Nincs más,
csak lenni.

Dobolnak.
Ladakh szava szól.
Menjek,
holtnak.

Figyelek,
látlak, messze vagy.
Elkapom
kezedet.

Furulya
búgó hangja száll
naphunyást váró
faluba.

Látni
barátságot alászállni,
elveszni
hagyni.

Húrt
pengetnek Manilában.
Az összes
dúr.

Rengeteg
mormogó beszéd;
Sagazanon
merengek.

Ködfátyol
borul a geisha hangjára,
benne a vörös
város.

Meleg
hang szól, messziről.
Talán nem is
neked.

Lábamnál
a mélység szája.
Beleszédülnék,
ha nem fognál.

Embertömeg
Cebu partjain,
kiáltanak.
Dühösek.

Későre
leáll a szív is,
ahogy haladsz
előre.

Kintről
érkező belsőség,
vár épül
képzeletből.


Visszhang.
Messzi hegyek kiáltják,
más senki.
Csak sírhant.

Ölelő kezek
fogadnak hegedűvel,
elfordulsz.
Újak a hegek.

Óceán mélyén,
a sötétben bujdosók
állnak a világ
peremén.

Utazok veled,
át a világon,
fogom
kezed.

Távol
a közel, s én
a közepén
állok.

A Hold
két lépésre,
én mégis
megfordulok.

Meztelen ég
felettem játszik,
arcomat érinti
a Kéz.

Homályos.
Mindenkit köröttem
szépnek
látok.

Hullámzik
a vén tenger, hosszú
az idő
máig.

Halott szónak
szól az Agnus Dei,
falaknak,
freskóknak.

Színes fátyol
a jelenben,
te múltat
ásol.
 
Nyüzsgés,
élet a nagyvárosban,
csupa 
csendűzés.


A déli sarkon
lefekszek, hátamon
a Föld,
én tartom.

Távoli pont
a csillag neked,
neki te vagy
folt.

Szél hangja
kopár hegységen át,
vándorutam
haragja.

Nézem
az utolsó idei napot, félek,
 tán sötétségben
végzem.


Rád nézek,
mosolygok, érzem,
többé
nem félek.

2013. október 14.

A képek az utolsó kivételével a Samsara c. filmből származnak.

Mennyire tetszett?
Osztályozd! Köszönöm! :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések